maksiu, Ale z tym serniczkiem do kawy to przesadziłeś :evil:
Ściąganie w lewo po wymianie tulei wahaczy przednich
Zwiń
X
-
Ściąganie w lewo po wymianie tulei wahaczy przednich
Witam,
Może ktoś ma pomysł na następujący problem - w moim kombiaku poszły do wymiany tuleje wahaczy przednich. Po wymianie trzeba było non stop korygować tor jazdy - w zasadzie najprościej jechał przy lekko skręconej kierownicy w prawo.
Pojechałem na geometrię i niby wszystko było dobrze więc mechanik wyregulował mi koło kierownicy. Teraz jest lepiej, ale nadal mam wrażenie, że muszę znacznie częściej niż przed tulejami korygować na prostej tor jazdy.
Teoretycznie podobnoż przy wymianie tulei nie powinna się kierownica skrzywić, więc mam wrażenie, że to prostowanie kierownicy to było spławianie klienta. Z drugiej strony przy naszych krzywych drogach może mam napad paranoi po prostu.
Ukoi ktoś moje rozterki? Mogło się zdarzyć taki skrzywienie kierownicy?
-
-
Zwróć uwagę, że sporo dróg jest profilowana nie tylko na zakrętach, ale również na prostej jest tak asfalt położony, żeby woda szybciej z niego spływała. Może to być przyczyna.
Wcześniej, przed wymianą miałeś wyrobione tuleje, teraz auto na nowych gumach jest sztywniejsze i może stąd wymagane jest korygowanie toru jazdy.Tempo!! I tak cały tydzień, życie idzie jak na spidzie!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marwocUkoi ktoś moje rozterki? Mogło się zdarzyć taki skrzywienie kierownicy?
wahacz, poza tulejami przykręcony jest do zwrotnicy poprzez przegub kulowy i owalne otwory, które służą do regulacji kąta pochylenia, wystarczy iż monter nie trafi w "stare" miejsce mocowania przegubu kulowego i zwrotnica ma trochę inny kąt a to prowadzi do "skrzywienia" kierownicy.
w/w sytuacja niekoniecznie wychodzi na geometrii bo kąt pochylenia może mieścić w normie a mało który mechanik przy geometrii to reguluje.
Komentarz
-
-
b-bar01, W O1 byly owalne, w O2 sa okragle Mowa o otworach w wahaczu do przykrecenia przegubu.
Dla przykladu jakas aukcja:
O1 - http://archiwum.allegro.pl/oferta/wa...356415957.html
O2 - http://alegratka.pl/ogloszenie/wahac...-21526307.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez b-bar01Zamieszczone przez marwocUkoi ktoś moje rozterki? Mogło się zdarzyć taki skrzywienie kierownicy?
wahacz, poza tulejami przykręcony jest do zwrotnicy poprzez przegub kulowy i owalne otwory, które służą do regulacji kąta pochylenia, wystarczy iż monter nie trafi w "stare" miejsce mocowania przegubu kulowego i zwrotnica ma trochę inny kąt a to prowadzi do "skrzywienia" kierownicy.
w/w sytuacja niekoniecznie wychodzi na geometrii bo kąt pochylenia może mieścić w normie a mało który mechanik przy geometrii to reguluje.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTo co napisalem wczesniej, a mianowicie ustawienie kierownicy, a dokladnie kat obrotu ustawia sie na drazkach kierowniczych, a nie na kierownicy.
Przy autach z ESP dochodzi jeszcze kwestia adaptacji modulu w kierownicy, ale jemu +/-5' nie robi roznicy.
Komentarz
-
-
Mieszasz.
Zamieszczone przez marwocPojechałem na geometrię i niby wszystko było dobrze więc mechanik wyregulował mi koło kierownicy.
Przy krzywej drodze, to ma sciagac w prawo, a nie w lewo, bo woda ma splywac do kraweznika, a nie zatrzymywac sie na srodku.
Komentarz
-
-
Maicroft ma racje. Przy regulacji geometrii blokuje się kierownice w pozycji środkowej i reguluje na drążkach kierowniczych. Najlepiej jak kolega wrzuci skan wydruku po regulacji to zerkniemy na kąty i zbieżność. Dodatko na ściąganie mają wpływ również inne czynniki jak ciśnienie w oponach czy różnica wysokości bieżnika opon na tej samej osi.Skoda Octavia Combi 2007 2.0 TDI PD MAN 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2010 2.0 TDI PD DSG 140 KM - była
Skoda Octavia Combi 2012 2.0 TDI CR MAN 140 KM - była.
Skoda Octavia Combi 2014 2.0 TDI CR MAN 150 KM - była.
Skoda Superb Combi 2016 2.0 TDI CR MAN 190 KM - jest
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojti2Maicroft ma racje. Przy regulacji geometrii blokuje się kierownice w pozycji środkowej i reguluje na drążkach kierowniczych. Najlepiej jak kolega wrzuci skan wydruku po regulacji to zerkniemy na kąty i zbieżność. Dodatko na ściąganie mają wpływ również inne czynniki jak ciśnienie w oponach czy różnica wysokości bieżnika opon na tej samej osi.
A jeśli miałbym jeszcze geometrię sprawdzać to sobie poszukam jakiegoś innego warsztatu jeszcze i zobaczę co tam powiedzą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PixonZwróć uwagę, że sporo dróg jest profilowana nie tylko na zakrętach, ale również na prostej jest tak asfalt położony, żeby woda szybciej z niego spływała. Może to być przyczyna.
Wcześniej, przed wymianą miałeś wyrobione tuleje, teraz auto na nowych gumach jest sztywniejsze i może stąd wymagane jest korygowanie toru jazdy.
Komentarz
-
-
Rzecz jest jeszcze taka, że położenie koła kierownicy w O2FL zmienia się w raz z regulacją wysokości kolumny kierowniczej. Kolumna na max do góry - kierownica w prawo, kolumna na maxa do dołu - kierownica w lewo. Kilka stopni, nie dużo ale podczas jazdy czuć, że autko inaczej reaguje na polecenia. Na forum był nawet temat o tej wadzie fabrycznej do której Skoda się oczywiście przyznaje twierdząc w VW/Skoda TTTM.
EDIT:
Nawet odnalazłem wątek:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Wojti2Maicroft Najlepiej jak kolega wrzuci skan wydruku po regulacji to zerkniemy na kąty i zbieżność.
Na 280mm wyglądał tak http://s5.ifotos.pl/img/14jpg_wweaahh.jpg
Na 312mm wygląda tak http://s3.ifotos.pl/img/15jpg_wweaahx.jpg (była korekta i zbieżność jest na 0.00)
Dodam tylko, że mam jeszcze Passka B6 też z tarczami 312mm i pochył sworznia zwrotnicy mam niemal identyczny jak na tym zdjęciu z 312mm. Wiec może tak ma być ?
Komentarz
-
-
Z Golfa IV. Zwrotnica była taka sama. Z Audi S3 jest inna, chodzi o nachylenie w zwrotnicy mocowania końcówki drążka kierowniczego. Jednak bardziej prosiłbym o wytłumaczenie tego pochylenia sworznia wahacza. Tak jak napisałem mam też drugie auto Passata B6 i też w tym miejscu mam niemal identyczne wartości w okolicach 15 stopni, więc może tak ma być ?
Komentarz
-
Komentarz